A favicon egy kis, 16 × 16 pixeles ikon, amely a webhely márkajelzéseként szolgál. Fő célja, hogy a látogatók könnyebben megtalálják az oldalt, ha több lap van nyitva.
Apró méretük miatt a faviconok egyszerű képekként vagy egy-három karakteres szövegként működnek a legjobban. A faviconokat nem szabad összetéveszteni a logókkal, de néha ugyanazok. Kis mérete és felbontása miatt előfordulhat, hogy a faviconnak még kisebb méretűnek kell lennie, vagy a cég eredeti logójának részét kell képeznie.
Miért fontosak a Faviconok?
A favicon létrehozása kicsi, de fontos lépés egy üzleti webhely létrehozásához. Ez legitimációt ad webhelyének, és elősegíti az online márkaépítés, valamint a potenciális fogyasztók bizalmának növelését.
A Faviconok fontosak a SEO számára?
A Faviconok közvetlenül nem felelősek az Ön keresőoptimalizálásáért, azonban közvetetten felelősek, és fontos eszközt jelentenek a keresőmotorok rangsorolásának javításához.
Az alábbiakban bemutatunk néhány példát arra, hogy a favicon hogyan segítheti a keresőoptimalizálást:
A felhasználóbarát webhelyek megnövekedett használathoz vezetnek
A felhasználóbarát webhely közvetett módon javítja a keresőmotorok helyezéseit. Ha egy favicon látható a böngésző lapjain, a könyvjelzőkben, az előzmények archívumában és így tovább, akkor a felhasználók időt takaríthatnak meg azáltal, hogy nehézségek nélkül azonosíthatják és böngészhetik a webhelyet, ezáltal növelve annak valószínűségét, hogy a felhasználók interakcióba lépnek az Ön webhelyével.
A keresőoptimalizálás nyeresége
A keresőoptimalizálás vagy a SEO egy olyan stratégia, amelyet sok vállalat használ, hogy javítsa magát a Google keresőoldalainak rangsorolásán. Minél közelebb van a csúcshoz, annál nagyobb eséllyel találnak rád a potenciális ügyfelek.
A reszponzív tervezés segíthet a SEO-ban, mert a Google, mint említettük, a mobilbarát webhelyeket részesíti előnyben. Más SEO-tényezőkkel kombinálva a reszponzivitás nagy lendületet adhat a keresőmotorok eredményeinek.
Ez javítja a webhelyével eltöltött időt és interakciókat, ami azt jelenti, hogy több szem hosszabb ideig lesz a webhelyén, és ezáltal javítja a SEO-t.
A favicon előnyt jelent azokkal a webhelyekkel szemben, amelyek nem használnak ilyet. A Google Chrome böngészője levon bizonyos keresési rangsorolási jeleket az interneten könyvjelzővel ellátott webhelyek esetén. Ha nincs kedvenc ikonja a webhelyén, akkor elszalaszthatja annak lehetőségét, hogy a Chrome böngészőben felkerüljön a könyvjelzők közé, így közvetve lemarad egy a sok keresési rangsorolási jel közül.
Ezenkívül, ha a kedvenc ikonja miatt felveszi a könyvjelzőket, majd vizuálisan kiemelkedik a könyvjelzők listájából, webhelyét jobb pozícióba hozza a felhasználók számára. Mindez növeli a webhely forgalmát és a SEO-t.
Márkaépítés és láthatóság
A favicon a webhely és a vállalkozás vizuális megjelenítése, így a felhasználók az Ön által használt favicon alapján azonosítják magukat a márkával. A SEO a márkaépítésről és a marketingről szól, és minél láthatóbb a webhelye, annál valószínűbb, hogy a felhasználók rákattintanak a webhelyére, és emlékeznek rá, ki vagy.